شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5504
بازدید: 483

شاید این واژه برای شما نا آشنا باشد اما جالب است بدانید که خواه ناخواه در روز بارها این نوع بازاریابی را انجام می دهید. بازاریابی دهان به دهان یا word of mouth advertising نوعی بازاریابی است است که زمانی اتفاق می افتد، مشتری از محصول تهیه شده رضایت دارد و آن را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می نماید. به این بازاریابی ، بازاریابی کلامی نیز گفته می شود.

 

تعریف :

این نوع بازاریابی که به واسطه علاقه کاربر به محصول و تبلیغ آن انجام می شود ، یک تبلیغات رایگان نیز اطلاق می گردد. تاثیر این نوع بازاریابی عموما فراتر از انتظار تولید کننده می باشد. زیرا مشتری تجارب خود را بدون هرگونه جهت گیری در اختیار دیگران قرار می دهد.

 

روش های بازاریابی دهان به دهان:

شناسایی خدمات :

در هر نوع بازاریابی اولین اقدام شناسایی فعالیت و محصول می باشد. در این مرحله می بایست ویژگی ها و خدمات مشتری خود را بشناسید. این اطلاعات کمک می نماید تا اطلاعات جامع تری در اختیار دیگران قرار دهید.

شناسایی رقیبان :

برای مقابله با مشتریان لازم است تا آنها را بشناسید. مشکلات را شناسایی نمایید و به دقت نقاط ضعف و قوت های آنها را تجزیه و تحلیل نمایید. این کار موجب ایجاد فرصت سود برایتان خواهد شد.

شناسایی مشتری :

شناخت درست مشتری در بازاریابی دهان به دهان و کلامی تاثیر بسزایی دارد. با شناسایی مشتری خود می توانید مشکلات ، احساسات و نیاز ها را شناسایی نمایید. با براورده نمودن نیاز های آنان این حس را می توانید منتقل کنید که مواظب آنها هستید.

محصولات خاص ارائه دهید :

عموما مردم به دنبال آن چیزی هستند که آنها را ندارند.منحصر به فرد بودن موجب می شود تا تقاضا افزایش یابد. در هنگام معرفی یک محصول یا خدمات به جای اینکه آن را در دسترس همه قرار دهید از اینفلوئنسرها و افراد معروف دعوت کنید تا به طور انحصاری آن را امتحان کنند.

ویژگی های منحصر به فرد محصول خود را پر رنگ نمایید :

در بازاریابی دهان به دهان ویژگی منحصر به فرد می‌تواند تولید یک کالای خاص یا یک فرهنگ کاری منحصر به فرد در شرکت شما باشد. باید به دنبال پر رنگ نمودن سرمایه گذاری نقاط پر رنگ محصول خود باشید.

یک جامعه ایجاد کنید :

کانال های ارتباطی خود را با مشتریان خود افزایش دهید. در این مرحله باید مشتریان خود را شناسایی نمایید تا متوجه شوید از چه طریقی و در کدام محیط و جامعه می توانید آنها را بیابید.

شناسایی ” اینفلوئنسرها” :

در مقاله “بازاریابی به کمک افراد تاثیر گذار (اینفلوئنسر مارکتینگ)” به تفصیل در خصوص تاثیر این افراد توضیح داده شد. طبق نظر کارشناسان 75 درصد از بازاریاب‌ها از اینفلوئنسرها برای تاثیر گذاشتن بر مخاطب استفاده می‌کنند و معتقدند که این کار بر روی ایجاد وفاداری مشتری موثر است.

احساسات مشتریان و مخاطبان خود را تحریک نمایید :

ارتباط احساسی با مشتریان منجر وفاداری بیشتر آنان می شود. یکی از راه‌های عالی برای ایجاد ارتباط و تعامل با مخاطب پاسخ دادن به مباحث و نظرات است.

سرمایه گذاری بر روی تجربه و نظر مشتری :

بهترین و بی طرف ترین بازخورد را می توانید از مشتریان خود دریافت نمایید. مردم تنها درباره تجربه‌‌های خیلی خوب و مثبت خود از یک محصول یا خدمات صحبت می‌کنند لذا تجربه های مثبت برای آنان ایجاد کنید.

جایزه و پاداش در بازاریابی دهان به دهان :

برای ایجاد انگیزه در نوع بازاریابی دهان به دهان، برای کاربران و مشتریان خود جایزه در نظر بگیرید. با ارائه پاداش ، شما به مشتریان خود نشان خواهید داد که برایتان مهم هستند. احساس متمایز بودن باعث وفاداری می شود.

 

حرف آخر:

با توجه به گسترش فعالیت های بازاریابی همواره باید به دنبال بروز ترین روش های بازاریابی بود. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نمود تا یک نمونه جدید از بازاریابی را خدمتتان شرح دهد.