شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5376
بازدید: 1322

اینفلوئنسر مارکتینگ یک چارچوب و تعریف خاص ندارد و اکثریت مردم با آن در فضای مجزی آشنا می شوند. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا مفهوم Influencer یا فردِ تاثیرگذار را تعریف کند.

 

تعریف اینفلوئنسر:

به صورت لفظی Influence به معنای تاثیر گذاری است و به طع، Influencer به فرد تاثیر گذار اطلاق می گردد. هر شخصی بتواند بر روی عملکر شخص دیگر تاثیر بگذارد یک نوع Influencer است. در دنیای بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که از افرادی استفاده شود که صحبت و عملکرد آنان بر روی مشتریان شما تاثیر دارد.

 

تعریف اینفلوئنسر مارکتینگ:

این روش بازاریابی زیرمجموعه Marketing Communications می باشد. با این روش شما می توانید محصول و یا پیام خود را از طریق افرادی که تاثیر خوبی بر سایرین دارند، نشر دهید. جالب است درنظر داشته باشید که این پدیده جدید نمی باشد. به طور مثال در نظر داشته باشید که یک نوجوان حرف شنوی بیشتری از پدر خود دارد لذا برای گوشزد کردن مطالب انظباطی چنانچه پدر وی با ایشان صحبت کند، تاثیر گذاری بیشتری مشاهده می شود.

 

Influencer کیست ؟

Influencer در واقع یک فرد حقیقی یا یک شرکت حقوقی می باشد که بازار به چشم نقطه روشنی به او نگاه می کند و از وی می خواهد محتوا تولید کند. این محتوا می تواند بر روی مخاطب تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد. در مقابل بازار نیز این نوع تاثیر گذاری را جبران می نماید.

 

جبران تاثیرگذاری Influencer به چه صورتی است؟

1- در ازای دریافت مبلغ

2- استفاده به صورت رایگان و یا تخفیف دارد در مورد محصولی که تبلیغ می کند

3- دریافت کمیسیون

در دنیای واقعی تمام کسب و کارها در تلاش هستند تا نظر مخاطبان خود را جلب نمایند اما انچه اینفلوئنسر مارکتینگ را متمایز می نماید ، این بحث است که کسب و کارها با استفاده از واسطه قصد تاثیر گذاری بر مشتری را دارند. پیشنهاد می شود در این نوع بازاریابی میزان اثر بخشی فعالیت خود را بسنجید. اگر تاثیر گذاری در حد مطلوبی نیست از Influencer استفاده نمایید.

 

پیشنهاد:

در انتخاب Influencer قرار داد ها را به صورت بلند مدت منعقد نمایید زیرا مشتریان شما تا مدت زمان طولانی تنها با تایید Influencer به کسب و کار شما اعتماد می نمایند لذا فعالیت های مقطعی گاها پاسخ مناسبی ارائه نمی کند. تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی از جمله بستر هایی هستند که می توانند منجر به جذب نظر مشتری توسط Influencer شوند.