شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5937
بازدید: 515

وب سایت های وردپرسی ، از آنجا که امروزه برای کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، به صورت ریزبینانه ای توسط کارشناسان تیم پی سی اسکریپت در این مقاله آنالیز می شوند. وردپرس یک cms رایگانی است که به راحتی امروزه بر روی اکثر هاستینگ ها نصب می ود و به علت اینکه کاربر پسند است ، باگ های امنیتی کمتری دارد و قالب های متفاوتی برای ان طراحی شده است مورد قبول اکثر وب مستران می باشد. امروزه برای این اسکریپت، افزونه و ماژول های فراوانی نوشته شده است تا به خواسته های کاربران پاسخ داده شود.

در زیر به بررسی عواملی که برای یک هاسست مخصوص وب سایت های وردپرسی نیاز است، پرداخته می شود.

 

چرا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنیم؟

  • یکی از دلایل رایج بودن وردپرس این مهم می باشد که قالب ها و ماژول های آن، غالبا رایگان هستند.
  • میلیون ها افزونه برای فعالیت راحت با وردپرس، طراحی شده و استفاده می شوند.
  • مفسر آسانی دارد.
  • اغلب هاستینگ ها از آن پشتیبانی می نمایند.
  • و …

 

حداقل ویژگی های یک هاست مخصوص وب سایت های وردپرسی چیست؟

  • استفاده از سروری با وب سرور ترجیحا لایت اسپید
  • استفاده ازپایگاه داده Mysql ورژن 5.3 و بالاتر یا پایگاه داده MariaDB ورژن 10 و بالاتر
  • استفاده از PHP ورژن 5.6 و بالاتر

وب سایت های وردپرسی عموما وب سایت های سنگینی محسوب می شوند که البته این مورد به اسکریپت و افزونه های نصب شده بر روی اسکریپت شما نیز مرتبط می باشد. در گام اول برای انتخاب هاست یک وب سایت وردپرسی باید تخمینی در خصوص اطلاعات خود داشته باشید. اینکه چه میزان عکس، فیلم و به صورت کلی اطلاعات در هاست خود ذخیره می نمایید. با تخمین این مورد ممی توانید حجم و پهنای باند پلن خود را پیش بینی کنید. البته پیشنهاد می شود اط هاستینگی استفاده نمایید تا در اواسط کار امکان ارتقا به پلن بالاتر را برایتان فراهم آورد.

حتما توجه کنید که ممکن است در بعضی سایت ها حتی یک ساعت وجود مشکل یا قطعی باعث کاهش رتبه کسب و کار آن ها شود .

حال فکر کنید اگر اطلاعات کاربر به دلیل مشکلات مختلف از بین برود چه ضربه ی بزرگی به کاربر وارد میشود !لذا هاستینگ شما می بایست از سایت شما بکاپ منظم تهیه نماید و بتواند هر زمان که به آن نیاز داشتید ، رایتان بازگردانی بکاپ را لحاظ کند.

 

سایت های وردپرستی به چه مواردی نیاز دارند؟

یکی از گزینه های مهم در سرعت لود وب سایت های وردپرسی نزدیکی محل سرور به بازدیدکنددگان وب سایت می باشد. سروری که برای میزبانی سایت های وردپرسی انتخاب میشود بهتر است در لوکیشنی باشد که بازدیدکنندگان آن سایت ها در آن حضور دارند یا به آن نزدیک تر هستند تا سرعت بارگذاری سریع تری را داشته باشد.

اگر سرور های نزدیک محل شما کیفیت مورد نظر را دارا نیستند میتوانید از سرور های دیگر کشور ها استفاده کرده و از CDN استفاده کنید.

وب سایت های وردپرسی گاها در اواسط کار نیاز دارند تا منابع آنان افزایش یابد لذا با هاستینگ هایی فعالیت نمایید تا پاسخگوی هر نیازی باشد و بتواند هاستی متناسب با مصرف منابع سایت شما فراهم آورد. گاها بعضی از هاستینگ ها از گزینه oversell یا فروش منابع به چند نفر استفاده می نمایند. این امر شاید به صورت موقتی مشکل را رفع نماید اما دراز مدت نمی تواند پاسخگو باشد لذا با کمبود منابع روبه رو خواهید شد.

 

نتیجه گیری:

در این مقاله با سه ویژگی هاست های وردپرس آشنا شدیم. محل سرور ، بکاپ گیری منظم ، فضا و پهنای باند از جمله مواردی است که یک هاست مخصوص وردپرس باید آنها را دارا باشد. در آموزش های بعدی به ویژگی های دیگر یک هاست مخصوص وردپرس پرداخته می شود.