شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3212
بازدید: 504

افزونه ها همیشه شیرین و دوست داشتنی هستند. ابزار کوچک و کم مصرفی که کارهای گاها بزرگی را می توانند انجام دهند. افزونه کاربردی مرورگر، می تواند تجربه وبگردی شما را متحول کند. مرورگر هایی همچون Google Chrome ، Firefox و Opera مدتها است که اجازه توسعه، نصب و راه اندازی افزونه ها را داده اند. کاربران این مرورگر ها می توانند با استفاده از این افزونه ها قابلیت های جدیدی را به مرورگر خود اضافه کنند.

در این پست قصد داریم 2 افزونه مشترک، پرطرفدار و البته با قابلیت های کاربردی بسیار جالب رو به شما کاربران عزیز معرفی کنیم. سعی شده از افزونه های مشترک هر دو مرورگر پر طرفدار Firefox و Chrome نام برده بشه تا طرفداران دو آتشه این مرورگر ها ناراحت نشوند.

Wappalyzer

افزونه-کاربردی-مرورگر

اگر از آن دسته از افرادی باشید که دوست دارند به محض ورود به سایت از تکنولوژی های استفاده شده در راه اندازی و طراحی آن باخبر شوند، Wappalyzer تقریبا بهترین گزینه است. به کمک این افزونه کاربردی مرورگر شما خواهید دانست که سایتی که وارد آن شد اید به چه زبانی نوشته شده، از چه CMS استفاده می کند و یا حتی نسخه CMS آن چیست. این افزونه اطلاعات گرانبهایی را می تواند در اختیار شما قرار دهد. شما به کمک این افزونه می توانید نوع دیتابیس سایت را مشاهده کنید. تشخیص نوع وب سرور نیز از دیگر قابلیت های این افزونه است. اگر وارد یک سایت شده اید و از فونت سایت خوشتان آمده است، می توانید به کمک این افزونه، از نوع فونت آن مطلع شوید.

 

افزونه-کاربردی-مرورگر

برای نصب این افزونه می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

Wappalyzer برای Chrome

Wappalyzer برای Firefox

 

IP Whois & Flags

افزونه-کاربردی-مرورگر

همانگونه که از نام این افزونه کاربردی مرورگر می توان حدس زد این افزونه می تواند در تشخیص مکان سرور یک سایت به شما کمک کند. اما قابلیت های این افزونه به همینجا ختم نمی شود. این افزونه آنقدر قابلیت دارد که Tab های متعددی در داخل آن گنجانده شده است. از مهم ترین قسمت های این افزونه، می توان به info اشاره نمود که اطلاعات خلاصه و مفیدی را در رابطه با سایت در اختیار شما قرار می دهد.

 

افزونه-کاربردی-مرورگر

همانگونه که در تصویر بالا قابل مشاهده است، در بخش Popularity می توانید تعداد تقریبی بازدیدکنندگان سایت را مشاهده کنید. این اطلاعات تقریبی بوده و از سایت هایی چون alexa.com دریافت می شود. همچنین در این بخش می توانید به اطلاعات مفیدی چون نمودار رشد سایت در alexa ، سرور میزبان سایت، DNS های دامنه و البته کشور میزبان دامنه دست پیدا نمایید. برای بعضی ها مفید است ;).

از دیگر Tab های مفید این افزونه می توان به Whois برای گرفتن مشخصات کامل دامنه اشاره کرد. همچنین در نمودار یا دیاگرام شما می توانید نحوه رسیدن به سایت را به صورت تصویر و توضیحاتی در رابطه با واسط های میانی و سرور میزبان دامنه مشاهده کنید.

افزونه-کاربردی-مرورگر

برای دانلود و نصب این افزونه ها می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

IP Whois & Flags برای Chrome

IP Whois & Flags برای Firefox

افزونه اصلی از مخزن Firefox حذف شده بود به همین دلیل یک افزونه معادل قرار داده شد.

حالا نظرتون درباره افزونه کاربردی مرورگر و سایت هایی که هر روز بهشون سر می زنید میتونه تخصصی تر باشه مگه نه؟