شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3478
بازدید: 532

افزونه های کاربردی مرورگر ها می توانند تجربه اینترنت گردی شما را تغییر دهند. افزونه کربردی گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس برای آنالیز سایت ها بسیار توانمند شده اند. در قسمت قبلی افزونه های کاربردی مرورگر ها،به معرفی دو افزونه مشترک گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پرداختیم در ادامه این سری پست ها با افزونه های دیگر آشنا خواهید شد. شما می توانید رتبه تقریبی سایت ها را به محض ورود به آن ها مشاهده کنید. برخی افزونه ها می توانند تعداد تقریبی ورودی های سایت ها را نیز مشخص کنند. اگر طراح سایت هستید و زمان لود سایت ها برایتان اهمیت دارد، افزونه هایی هستند که می توانند زمان دقیق لود شدن سایت شما را نشان دهند. در ادامه به معرفی چند افزونه کاربردی گوگل کروم و فایرفاکس خواهیم پرداخت.

 

1-Alexa Traffic Rank

افزونه-کاربردی-مرورگر-کروم-فایرفاکس

 

سایت alexa.com برای طراحان و برنامه نویسیان تحت وب تبدیل به یک مرجع شده است. به درست و یا غلط بودن استناد کامل به رتبه الکسا برای درجه بندی سایت ها کاری نداریم.اما هنوز می توان از این سایت به عنوان یک سایت معتبر در رتبه دهی سایت ها یاد کرد. بررسی و ها و آنالیزی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد، به شما کمک خواهد کرد که یک جمع بندی از رشد سایت خود داشته باشید.

افزونه-کاربردی-مرورگر-کروم-فایرفاکس

 

افزونه سایت alexa به صورت رسمی برای مرورگر های محبوب گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس ارائه شده است. با استفاده از این افزونه شما می تواند به محض ورود به یک سایت، از رتبه تقریبی آن در داخل کشور هدف و رتبه جهانی آن مطلع شوید.

 

دانلود برای گوگل کروم

 

دانلود برای فایرفاکس

 

 

2-VStat – visit statistics and website traffic

افزونه-کاربردی-مرورگر-کروم-فایرفاکس

قابلیت کلیدی این افزونه، نمایش آنی تعداد تقریبی ورودی های سایت ها است. به نحوی که پس از ورود به یک سایت، یک عدد و یک حرف انگلیسی در کنار آیکن آن نمایش داده می شود. این عدد و حرف انگلیسی معادل تعداد بازدید روزانه آن سایت می باشند.با کلیک بر روی آیکن این افزونه به اطلاعات دقیق تری به همراه نمودار نزولی و یا صعودی سایت مورد نظر دست پیدا خواهید نمود.

 

افزونه-کاربردی-مرورگر-کروم-فایرفاکس-3

از دیگر قابلیت های این افزونه می توان به دسته بندی کلمات کلیدی مهم سایت اشاره کرد. همچنین شما می توانید مشاهده کنید که کدام سایت ها بیشترین بازدید را برای سایت هدف شما ارسال می کنند. این افزونه در حال حاضر صرفا برای کروم توسعه داده شده است. برای دانلود می توانید از لینک زیر استفاده کنید :

 

دانلود برای گوگل کروم

 

3-Sonar

افزونه-کاربردی-مرورگر-کروم-فایرفاکس-4

افزونه کاربردی دیگری که در این مقاله به آن می پردازیم، Sonar است. این افزونه به محض ورود به سایت، لینک های لود شده سایت را مورد آنالیز قرار داده و دلیل کندی سایت را به شما نشان می دهد. درست است که مرورگر های امروزی در بخش دیباگ و به خصوص قسمت performance می توانند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند، اما زمان بیشتری را نیز از شما خواهند گرفت.

 

افزونه-کاربردی-مرورگر-کروم-فایرفاکس-5

این افزونه برای طراحان سایت می تواند بسیار کارآمد باشد چرا که می توانید با سرعت بالاتری دلیل کندی سایت را مشخص کرده و اقدام به رفع مشکل کنند. افزونه Sonar حجم سایت شما را نیز نشان می دهد. می توانید زمان کلی لود سایت را نیز مشاهده کنید. امکان خطا یابی سایت نیز از دیگر قابلیت های این افزونه است. در حال حاضر این افزونه فقط برای گوگل کروم توسعه داده شده است، شما می توانید این افزونه را از لینک زیر دانلود کنید:

 

دانلود برای گوگل کروم