شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6039
بازدید: 843

گواهی نامه SSL که امروزه پروتوکل HTTPS را برای کاربرتن فعال می نماید، مورد علاقه و توجه وب مستران قرار گرفته است. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت تلاش نموده است تا اطلاعات خوبی در خصوص دانستنی های آن ارائه دهد.

 

گواهی نامه SSL چیست؟

این گواهی نامه در واقع یک لایه امنیتی را فراهم می آورد تا اطلاعات بین سرور و کاربر به صورت رمزنگاری شده رد و بدل شوند. لذا در زمانیکه اطلاعات هویتی، اطلاعات کارت بانکی و مواردی از این قبیل در حال تبادل است، اهمیت بالایی پیدا می کند. به صورت کلی گواهی نامه SSL یک تایید هویتی است که دارای مراتب مختلفی است.

 

فعال نمودن این گواهی تنها با تایید ایمیل انجام می شود. البته در بعضی موارد می توان رکوزد مخصوص را بر روی DNS نیز فعال نمود. این گواهی تنها قفل سبز رنگ را در نوار ابزار به نمایش می گذارد. معمولا برای وب سایت هایی که تنها جنبه خبری و یا استفاده شخصی دارند، این گواهی نامه گزینه خوبی است. از مزایای گواهی نامه SSL فوق می توان به راحتی در نصب، قیمت ارزان اشاره کرد.

 

  • گواهی نامه Organization Validatio (OV)

نام دیگر این گواهی نامه، گواهی نامه سازمانی است. با استفاده از این گواهی نامه اعتبار سازمان شما نیز تایید می گردد. معمولا فعالسازی این گواهی نامه با نامه سازمانی صورت می گیرد. این گواهی معمولا طی 2 الی 3 روز فعال می شود. با توجه به اهراز هویتی که برای تایید ان صورت میگیرد از لحاظ امنیت قوی تر است.

 

این گواهی برای وب سایت هایی که دارای تراکنش های مالی هستند توصیه می گردد. استفاده از این گواهی منجر می شود تا نام سازمان در نوار ابزار در کنار قفل سبز رنگ نمایش داده شود. فعال سازی این گواهی ممکن است بین 5 الی 10 روز نیز نیاز به زمان داشته باشد.

 

یکی از مزیت های اساسی گواهی نامه SSL این مورد است که برای موتور های جستجو و الگوریتم های رتبه بندی آنها تاثیر بسزایی دارد. گوگل به صورت رسمی در نوامبر سال 2018 بیان نمود که تنها سایت هایی با پروتوکل HHTPS را در رتبه بندی و رنکینگ خود تاثیر می دهد. گواهی نامه SSL خود در دو نوع پولی و رایگان ارائه می شود. نوع رایگان دارای اعتبار محدود است و لازم است تا مکررا تمدید گردد. نوع پولی برای اعتبار سایت مفید تر است و در سئو سایت تاثیر مثبت تری دارد.

 

مزایای استفاده از گواهی نامه SSL :

خیلی از کاربران این سوال را مطرح می نمایند که آیا تهیه گواهی نامه SSL لازم و اجباری است ؟ در پاسخ به این افراد می بایست اعلام نمود که چنانچه فروشگاه اینترنتی دارید و مایلید تا اعتماد کاربران خود را جلب نمایید ، لازم است تا از SSL استفاده نمایید. دلایل استفاده از گواهی نامه SSL در زیر درج شده است:

  • اطلاعات به صورت رمزنگاری شده رد و بدل می شوند.
  • در جلب اعتماد گوگل تاثیر بهتری دارد.
  • در رتبه بندی سایت اثر بخش است.
  • اعتماد خریداران سایت شما را جلب می کند.
  • امکان دریافت نماد اعتماد الکترونیک را خواهید داشت.
  • تراکنش های مالی با اطمینان بیشتری انجام می شود.

و …

در نظر داشته باشید که گواهی نامه SSL با توجه به اینکه بر روی چه تعداد دامنه فعال می شود و چه دامنه هایی را پشتیبانی می نماید در بخش های مختلف گروه بندی می گردد:

 

  • گواهینامهSingle-name SSL

این نوع سرتیفیکیت فقط قابل استفاده برای یک دامین است و امکان استفاده از آن برای sub-domain وجود ندارد.

  • گواهینامهWildcard SSL

از این نوع سرتیفیکیت جهت امن کردن یک دامین به همراه همه sub-domain های آن استفاده می شود

  • گواهینامهMulti-domain SSL

با استفاده از سرتیفیکیت Multi-domain SSL امکان استفاده از یک گواهینامه برای تعداد 210 دامین وجود دارد