شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5333
بازدید: 663

آشنایی با هشتگ ها و کاربرد آنان در فضای مجازی:

علامت number sign یا # ( هشتگ ) به عنوان جایگزین واژه عدد در میان انگلیسی زبانان شناخته می شود. در ساز و کار تلفن همراه نیز به این علامت هش یا hash key اطلاق می گردد.

بنیان گذار زبان برنامه نویس c در حدود 3 دهه پیش استفاده از این علامت را رواج داد و برای جدا نمودن کلمات کلیدی برنامه نویسی از ان استفاده نمود. در سرویس هاس گفتگوی آنلاین نیز از این ویژگی استفاده شد و برای ورود به اتاق های گفتگوی مختلف از # استفاده گردید.

 

هشتگ وارد سرویس های توییتر گردید.

از سال 2007 مدیران توییتر تلاش کردند تا از خاصیت hashtag در سرویس های خود استفاده نمایند. لذا با استفاده از hashtag نشان داند که هر مطلب به کدام موضوع مربوط است. لذا بازدیدکنندگان و کاربران توانستند مطالب و موضوعات خود را طبقه بندی نمایند. در همین راستا برای جستجو مفاهیم هم رده نیز روال بسیار آسان گردید.

 

کاربرد های هشتگ چیست ؟

  • طبقه بندی مطالب
  • جستجوی آسان
  • منتقل نمودن احساسات ( #عصبانی)

 

hashtagهای اعتراضی (بشتگ)

هشتگ ابزار خوبی برای اعتراض به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ هم بوده‌ است. سازمانها و کسب و کارهایی که مشتری در حالت عادی، رسانه‌ای برای اعتراض به آنها ندارد. به این نوع از hashtag ، بشتگ Bashtag گفته می‌شود.

 

استفاده از هشتگ در اینستاگرام:

همانگونه که توضیح داده شد hashtag ها در شبکه های اجتماعی کاربرد وسیعی دارند. در اینستاگرام نیز hashtag ها توضیح می دهند که شما به چه دلیل پست تصویری ایجاد نموده اید و مطلب شما چه پیامی دارد. به طور مثال تصور نمایید در زیر عکس بستنی قیفی هشتگ #خاطرات درج شود قطعا پیام تصویر شما با # امتحان کنید بسیار متفاوت خواهد بود.

با توجه به اینکه اینستاگرام در مرورگرها نیز رواج یافته است و فیسبوک نیز به این محیط وابسته است لذا یکپارچه سازی آنان توسط هشتگ بسیار آسان شده است. موتور های جستجو با استفاده از هشتگ ها منظور و مفهوم مطلب را بهتر درک می کنند.

 

چه مواقعی از hashtag نباید استفاده نمود؟

  • اگر در نوشته ای از هشتگ به صورت افراطی استفاده شود منجر به سخت تر شدن خواندن و ایجاد حس بر برای کاربر می کند. از طرف دیگر همانند تکرار کلمات کلیدی زیاد در یک صفحه وب ، این پیام را ارائه می کند که شما قصد نشان دادن صفحه خود به بازدید کنندگان البته به صورت مصرانه دارید به عبارت دیگر در تلاش هستید تا کاربر جذب نمایید و ارائه پیام مطلب آن چنان مهم نیست.
  • استفاده بیش از اندازه از هشتگ موجب می شود تا پست شما توسط اینستاگرام به صورت اسپم شناخته شود.