شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 6268
بازدید: 719

سئو ویدیو هایی که در یک وبلاگ درج می شود برای بهبود و رنک سایت تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله تیم پی سی اسکریپت به تکنیک های بهبود سئو ویدویو می پردازد.

 

سئو ویدیو و بهینه سازی آن:

اضافه کردن ویدیو به سایت شما گاهی می ‌تواند مانند یک شمشیر دو لبه باشد. کاربران وب عاشق فیلم‌های با وضوح بالا هستند اما اگر وب‌سایت شما برای این منظور بهینه نباشد، چنین محتوایی می‌تواند باعث مشکلات در عملکرد سئو سایت شما شود. تعریف ساده از سئو ویدیو به معنای بهینه‌سازی ویدیوهای وب‌سایت شما به منظور فهرست‌بندی و رتبه‌بندی در صفحات نتایج جستجو براساس جستجوی کلمات کلیدی است. بسیاری از استراتژی‌های بهینه‌سازی وجود دارد که به ویدیوهای شما این امکان را می‌دهد در رتبه‌بندی بالاتری قرار گیرد.

 

اهمیت سئو ویدیو :

ارائه مطالب چند رسانه‌ای راهی عالی برای درگیر کردن کاربران است، به همین دلیل توسعه‌دهندگان بیشتری در حال اضافه کردن فیلم‌ به وب‌سایت‌های خود هستند. اندازه متوسط صفحه وب از سال 2011 تا 2017 از حدود 1 مگا بایت به بیش از 3 مگا‌بایت افزایش یافته است و این به دلیل افزایش تولیدمحتوای ویدیویی است.

MP4 و WebM با توجه به توانایی بالای آن‌ها در قرار دادن فیلم‌های باکیفیت در فایل‌هایی با اندازه کوچک به قالب های استاندارد برای سیستم عامل‌هایی مانند YouTube و Vimeo تبدیل شده‌اند. ویدیوهای MP4 توسط همه مرورگرها پشتیبانی می‌شوند در حالیکه WebM در حال حاضر فقط توسط Chrome و Firefox پشتیبانی می‌شوند.

 

تکنیک های بهینه سازی ویدیو:

  • اولویت با کاربران موبایل:

هر روز بر تعداد افرادی که از طریق تبلت و تلفن‌های هوشمند به وب دسترسی پیدا می‌کنند افزوده می‌شود. اصول طراحی وب را دنبال کنید تا وب‌سایت شما با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و وضوح صفحه نمایش سازگار باشد. وب‌سایت شما همچنین می تواند جهت نمایش درست ویدیو جهت‌گیری دستگاه را تشخیص دهد.

بهینه‌سازی موبایل نه تنها بخشی از بهینه‌سازی ویدیو است بلکه امروزه بهینه‌سازی موبایل تمرکز اصلی بهینه‌سازی وب است. چند سال پیش موبایل از نمای دسکتاپ پیشی گرفت و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. علاوه بر این بخش عمده‌ای از مصرف ویدیو در دستگاه‌های تلفن همراه است. زمانی که شما ویدیوهای خود را در سایت‌هایی مانند YouTube و Vimeo بارگذاری می‌کنید باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما برای موبایل پاسخگو است.

 

  • توجه به ابر داده

دقیقا مانند بهینه‌سازی که در وب‌سایت خود برای عنوان متا مناسب و توضیحات متا مناسب انجام دادید باید اطمینان حاصل کنید که این کار را برای ویدیوی خود نیز انجام داده‌اید. موتورهای جستجو از آن برای شناسایی و رتبه‌بندی نتاجی ویدیو استفاده می‌کنند.

موتورهای جستجو عنوان توضیحات و همچنین برچسب‌ها را (که باید شامل کلمات کلیدی هدفمند باشند) ارزیابی می‌کنند تا موضوع ویدیو را بهتر درک کنند. این کار بسیار ساده است و به زمان کمی نیاز دارد.

 

  • تهیه یک sitemap خوب

اگر مقدار زیادی محتوای ویدیویی ایجاد کرده و آن فیلم‌ها را در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید اما احساس می‌کنید رتبه‌بندی آن‌ها به چالش کشیده شده است ممکن است بهتر باشد نقشه سایت ویدیویی جداگانه ایجاد کنید.

درمورد گوگل این نقشه سایت به شما کمک می‌کند تا بگویید چه صفحه‌هایی دارای ویدیو هستند و برروی محتوای کلی فیلم تمرکز می‌کند.

 

  • اشتراک گذاری در کانال های مجازی

محتوای ویدیویی را در کانال‌های مختلف بازاریابی مانند شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. محتوای ویدیویی خود را در فیسبوک، یوتیوب یا اینستاگرام بارگذاری کنید و ببینید که چه نوع پستی بیشترین جذابیت را دارد. افزودن ویدیو به شبکه‌های اجتماعی همچنین به تشویق برای اشتراک‌گذاری اجتماعی کمک می‌کند و باعث می‌شود تعداد بیشتری به گوگل بک لینک داده شود و سایت شما را معتبرتر کند.

 

  • مدت زمان فیلم بسیار مهم می باشد.

گفته می‌شود اگر شما در حال تولید محتوای آموزشی هستید منطقی است که این فیلم طولانی‌تر باشد. با این حال اگر شما یک ویدیوی تبلیغاتی سرگرم‌کننده ایجاد می‌کنید ممکن است بهتر باشد آن را کوتاه‌تر نگه دارید، از جمله مهم‌ترین جنبه‌های اولیه برای اینکه کاربر را به مشارکت در محتوا تبدیل کنید کوتاه بودن ویدیو است.

 

نتیجه گیری:

تا به اینجا اهمیت سئو ویدیو شرح داده شد و 5 تکنیک اساسی در بهینه سازی فیلم های تهیه شده شرح گردید. در آموزش های بعدی در خصوص سایر تکنیک هایی که می توان به وسیله آن ویدیو های موثرتری ایجاد نمود صحبت خواهد شد. ما را دنبال کنید.