شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9024
بازدید: 1388

Themeforest یکی از وب سایت های مرجع فروش قالب است که در آن می توانید خرید و فروش قالب وب سایت داشته باشید، بسیاری از دانشجویان در مورد آموزش طراحی قالب وردپرس و نحوه ی فروش آن در سایت تم فارست سوال می پرسند که آیا ایرانیان قادر به فروش محصولات در وب سایت ThemeForest هستند؟ در این مقاله به تمام سوالات مهم شما پاسخ داده می شود، به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تم فارست چیست؟ روند فروش محصولات در مارکت‌های Envato

 

سایت تم فارست چیست؟

Themeforest یکی از بزرگ ترین وب سایت های بین المللی فروش قالب در دنیا می باشد، البته فعالیت این وب سایت صرفا برای فروش قالب وردپرس نبوده بلکه در زمینه فروش قالب Joomla، Html، دروپال و غیره فعالیت دارد اما به دلیل اینکه سایر موارد ذکر شده از موضوع اصلی ما خارج است فقط در خصوص قالب وردپرس توضیح خواهیم داد.

Themeforest به عنوان یک مارکت شناخته می شود و زمانی که در رابطه با یک MarketPlace صحبت می کنیم متوجه می شویم که صرفا فروش قالب وردپرس نیست بلکه شما می توانید هر محصولی را در آن فروشگاه قرار دهید، به عبارت ساده تر مارکت یعنی فروشگاهی که هر فروشنده ای قادر است محصولات خود را در آن قرار داده و در اختیار دیگران بگذارد، بنابراین Themeforest محصولی را برای فروش نداشته و فقط پورسانت خود را از فروشندگان قالب دریافت می کند.

سایت تم فارست چیست؟

مجموعه مارکت‌های شرکت Envato

شاید در کنار نام تم فارست اسم Envato را به وفور شنیده باشید، انواتو شرکت مادر ThemeForestبوده که علاوه بر تم فارست مارکت های دیگری مانند کد کنیون، VideoHive، گرافیک ریور، Audio Jungle و غیره را مدیریت می کند، بنابراین نباید این موضوع را فراموش کنید که ThemeForestبخشی از شرکت Envato می باشد و به همین دلیل است که در زمان استفاده از وب سایت ThemeForest باید به عضویت Envato.com در بیاید.

تاریخچه شرکت Envato

با توجه به موارد ذکر شده بالا متوجه شدیم که Themeforest به عنوان زیر مجموعه شرکت انواتو به حساب می آید و شرکت Envato علاوه بر مدیریت تم فارست وب سایت های دیگری هم به عنوان زیر مجموعه تحت نظر خود دارد.

شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد اما در سال 2016 به دلیل حجم کاری بسیار بالا بیشتر از هفت میلیون کاربر از خدمات شرکت انواتو استفاده کردند و در سال 2015 Envato به عنوان جالب ترین شرکت برای خانم های شاغل انتخاب شد.

مجموعه مارکت‌های شرکت Envato

 

چگونه در تم فارست محصول خود را ثبت کنم؟

به طور کلی اگر قصد دارید یک محصول جدید در وب سایت Themeforest ثبت کنید باید به نکات و موارد زیر توجه داشته باشید که عبارت است از:

نباید قوانین GPL را فراموش کنید

یعنی در هنگام فروش قالب باید فایل متنی با پسوند txt ارائه شود که شامل فایل GPL1 است، درون این فایل قوانین مربوط به نحوه استفاده و انتشار محصولات Themeforest باید وجود داشته باشد، لازم به ذکر است که برای فروش قالب وردپرس نیاز به انجام چنین کاری نمی باشد چرا که تم فارست به صورت خودکار آن را اضافه می کند.

فایل‌های استفاده شده در پروژه را بررسی کنید

در برخی موارد ممکن است که از یک افزونه فروشی برای در اختیار گذاشتن قابلیت بیشتر در وردپرس استفاده کردید، برای تایید محصول و عدم مشکل در Themeforest نیازمند لایسنس و حق فروش افزونه خریداری شده هستید، به عنوان مثال اگر بخواهید روولوشن اسلایدر را در قالب خود قرار دهید باید نسخه Extend روولوشن اسلایدر را خریداری کنید.

آپلود فایل در سایت تم فارست

حال به مهم ترین بخش کار یعنی بارگذاری فایل در سایت Themeforest رسیدیم، همانطور که خدمت شما عرض کردیم برای اینکه از خدمات Themeforest استفاده کنید در وهله ی اول باید در سایت Envato یک حساب کاربری داشته باشید اما متاسفانه به دلیل تحریم ها از چندی پیش تم فارست آی پی های ایرانی را مسدود کرده و قادر به انجام چنین کاری نیستیم.

اما نباید نگران این موضوع شد چرا که ایرانیان همیشه برای هر مشکلی یک راه حل پیدا می کنند و استفاده از سایت Themeforest از این قاعده مستثنی نیست، ایرانیان با استفاده از روش های خلاقانه و مبتکرانه توانستند تحریم ها را دور زده و از سایت مذکور استفاده نمایند، در حال حاضر چندین فروشگاه بزرگ قالب و پرفروش در سایت Themeforest وجود دارند که ایرانی می باشند، البته از ذکر نام آن ها به دلیل دور زدن تحریم ها معذوریم چرا که قصد نداریم برای این دوستان مشکلی پیش بیاید.

آپلود فایل در سایت تم فارست

چگونه تحریم‌های انواتو را دور بزنیم؟

برای اینکه بتوانید تحریم ها را دور بزنید باید از ابزار مخصوصی برای تغییر آی پی استفاده کنید که نشان دهد شما خارج از کشور ایران فعالیت می کنید سپس باید یک حساب ارزی در خارج از کشور داشته که انجام چنین کاری نیازمند اقامت دائم یا موقت می باشد.

به طور معمول Themeforest به حساب هایی که فروش چندانی ندارند مشکوک شده و چنین اکانت هایی را مسدود می کنند اما اگر موفق شوید فروش بالایی را در این وب سایت تجربه کنید شانس بسیار زیادی برای ادامه کار و عدم انسداد خواهید داشت.

پس از دور زدن تحریم‌ها

پس از اینکه موفق به دور زدن تحریم ها شدید باید منتظر وب سایت تم فارست باشید تا ایرادات شما توسط این سایت اعلام شود و اگر مشکلی در فایل های ارسالی وجود داشت باید خطاهای آن را برطرف نمایید، Themeforestبا هیچ سایتی قابل مقایسه نیست چرا که Envato و Themeforest راه هایی برای پیدا کردن ایراد و خطای محصولات دارند که در هیچ شرکتی پیدا نخواهد شد، همین امر باعث شده که محصولات ثبت شده از کیفیت بسیار خوب و مرغوبی برخوردار باشند.

چگونه تحریم‌های انواتو را دور بزنیم؟

 

محصولات Themeforest در سایت شما

شاید از خود بپرسید که ما با استفاده از خرید می توانیم محصول را از سایت مذکور خریداری کرده سپس در وب سایت خود محصولات را به فروش بگذاریم، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انجام چنین کاری با توجه به قوانین Themeforest امکان پذیر نبوده و شما حق فروش محصولاتی که از قبل خریداری شده را ندارید.

به طور کلی برخی از محصولاتی که مجموعه Themeforest ارائه می دهد تحت لایسنس 100% GPL بوده که نمایانگر عدم مشکل فروش از نظر سازنده می باشد و شما می توانید محصولاتی که از نظر فروشنده و Themeforest منعی ندارند به فروش بگذارید.

نویسنده

مدیر سایت
تلاش می کنیم بهترینها را برایتان دست یافتنی می کنیم! وقتی می بینیم که نیازهای شما با محصولات سایت ما برطرف می شود، بسیار خرسند می شویم. ما پشتیبانی 24 ساعته در تمام ایام هفته از طریق تیکتینگ و چت آنلاین داریم.